Eddam's Blog

Ät mat

Posted on: May 27, 2010

Jag helt enkelt hatar Media som sätts på flickor. Sen när blev det coolt att vara så smal att benen tränger ut ur dig? sen när blev det coolt att sluta äta till den gränd att man svälter ihjäl. I U-länder svälter folk mot sin vilja, här pumppar vi in i flickors huvvun att dom skall göra det frivilligt. Det är inte ens något man förnekar mer, att ha ätstörningar är något som sakta o sakta bara blir normalt.

Ja tycker man borde bli satt i fängelse för uppmuntrande till smalhet.

Okei det har blivit bättre. Åtminstone i tidningar och tv så sätts de inte raka orden du borde banta. Men det sker genom bilder, de redigerar midjan mindre och brösten större, fatta att det är omänskligt , är du underviktig har du små bröst. Så alla flickor vill ni ha sotra bröst gå in o sluta äta. Men ja vill inte ens veta vad som sker bakom kulisserna, inne i modehus eller dylikt.

Sök hjälp är mitt enda råd. Ni kommer int bli feta ni kommer bli normala, ni kommer bli vakra.[De finns nån undersökning på att pojkar int tycker om för smala flickor så de ni]

Vi kan ta dessie som exempel här nu då [int för att hon kanske e de bästa exempel men vi kör till me henne]

Titta. Hon är helt normalviktig [åtminstone någlunda] hon går på lite konstiga dieter emellan men hon äter. Och hon är helt söt och vacker även utan smink. Så what? vf får int flickor si ut såhär ens i dagens läge värför måst dom vara ÄNNU smalare. Int för att ja ens tycker att man behöv vara såhär smal men dethär tycker jag absolut är den nedre gränsen. Övre gränsen går när det börjar påverka din hälsa.

Tack o hej. Ät Gott och redigera inga bilder ni e vackra som ni är

1 Response to "Ät mat"

sv: jag är överviktig i mina egna ögon, men i andras så är jag underviktig så det säger nog en hel del. jag bantar inte, det jag gör är att leva en sorts livsstil.. att ha ätstörningar är som att ha en kronisk sjukdom. (visst kan man bli av med den, men det är svårt och många faller tillbaka förr eller senare).

jag kommer inte att dö, inte på länge iallafall.. jag äter/dricker ca 4-500 kcal/dag vilket man överlever på. kolla t.ex på alla VLC-dieter som folk dricker i flera veckor (finns de som håller på i flera månader), de dör ju inte :)

Leave a comment

Annat roligt

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Join 1 other subscriber
May 2010
M T W T F S S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31